LA REVETLLA DE CAP D’ANY, L’ESPECTACLE DE DRONS I EL TÚNEL DE LLUMS LIDEREN UN NADAL MULTITUDINARI I DE CANVI
Montse Adan: “L’aposta per potenciar la il·lusió i el dinamisme de la ciutat es repetirà en propers anys tant al Nadal com en altres festes i moments clau per al comerç i el turisme”
Acabat el Nadal, la consellera de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha fet una valoració “molt positiva” del desenvolupament del programa unificat que enguany comprenia un total de 150 actes.
En la seva valoració, Adan ha explicat que “l’aposta per potenciar la il·lusió i el dinamisme de la ciutat es repetirà en propers anys tant al Nadal com en altres festes clau per al comerç i el turisme”. “Aquest Nadal -ha continuat— ha servit de prova pilot en molts aspectes per introduir una sèrie de canvis amb els quals es volia convertir la ciutat en un pol d’atracció turístic i comercial també durant les festes nadalenques”.
“Ho dèiem a principi de les festes: el comerç i el turisme s’hi juguen molt durant aquestes dates i per això un dels objectius ha estat unificar tota la programació cultural i gastronòmica i fer-la més accessible a la població local i als visitants, per tal que tothom sàpiga que Tarragona és una ciutat dinàmica i atractiva els 365 dies de l’any”.
5.000 persones a la revetlla de Cap d’Any
Continuant amb la valoració, la consellera ha destacat el túnel de llums, l’espectacle de drons del 23 de desembre i la revetlla de Cap d’Any com tres de les propostes més reeixides i que han congregat més persones: “Cada dia s’ha omplert el túnel de llums i la revetlla de Cap d’any va ser un èxit incontestable que va omplir la plaça Corsini durant gairebé tota la franja horària de 23.45 a 2.30 h: s’estima que hi ha van passar fins a 5.000 persones, segons dades de l’organització, Guàrdia Urbana i càlculs de superfície”. “Igualment –ha afegit—els bars de la zona amb què ha contactat l’Empresa de Mercats s’han mostrat satisfets amb el funcionament de la festa”.
Pel que fa a l’espectacle de drons, la consellera ha informat que la part del passeig Marítim Rafael de Casanova que transcorre per la platja del Miracle va congregar 2.500 persones, tot i que “els altres punts on també era visible, com la part inferior del Vial J. Bryant, es van omplir completament”. D’altra banda, es van exhaurir les 1.300 racions de xocolata desfeta que es repartien al Balconet del Mediterrani. Adan ha avançat que tant l’espectacle de drons com la revella de Cap d’Any “tindran continuïtat en les properes festes de Nadal i concretament els espectacles de drons s’estendran a altres moments de l’any que s’anunciaran properament”.
Una altra de les novetats d’enguany era la prova pilot del Bus Comerç gratuït, que Adan ha valorat com “una demanda del sector comercial que ara podem valorar amb números que ens diuen que, tot i que l’ús ha començat sent modest, s’han produït puntes els dies en què s’ha comunicat més”. “El que farem és analitzar amb el sector comercial aquestes dades per afinar en l’elecció dels dies i avançarem la comunicació a la població perquè creiem en el transport públic i sostenible també per fer les compres”. En total, 364 persones van fer ús d’aquest mitjà de transport gratuït en 8 dies de circulació.
Altres propostes que han destacat per l’elevada afluència han estat la festa d’encesa de llums, amb 4.000 persones a la Rambla Nova el 24 de novembre; el Magatzem Reial, amb 7.800 entrades venudes que representen un 97,21% d’ocupació; o el Parc Infantil de Nadal, que va registrar una mitjana d’assistència diària de 1.100 persones al dia.
Èxit de la programació turística i als barris
Una de les novetats d’enguany ha estat la programació turística del pont de desembre, que ha superat el 80% d’ocupació en totes les activitats i ha exhaurit entrades en la majoria de sessions. “Ha estat un èxit enorme que ha atret molta població local però també visitants de diferents comunitats autònomes, principalment de l’Aragó, la Comunitat Valenciana, el País Basc i les Illes Balears i procedents de mercats internacionals com Veneçuela o Argentina”. En la mateixa valoració, Adan ha avançat que “aquest tipus de programació turística s’estendrà a tot l’any”.
D’altra banda, l’aposta per fer arribar més el Nadal als barris, amb una programació específica “ha estat rebuda amb satisfacció per les associacions de veïns i comerciants” en paraules d’Adan. Com a exemple, la consellera destaca el programa Bon Ponent a Torreforta, amb tres dies d'activitat adreçada a públic familiar, en què han participat prop de 150 persones; i, també a Torreforta, "L'Amic Invisible més gran del món”, organitzat per la Biblioteca Pepita Ferrer i la Xarxa de Centres Cívics de Tarragona, i amb la participació d’una seixantena de persones.
Adan ha volgut destacar i agrair finalment “la implicació i el treball dels diferents departaments de l’Ajuntament, des de Cultura a Educació passant per Patrimoni, Turisme, Mercats, Esports, els Centres Cívics, o l’Espai Jove Kesse, per oferir un Nadal el més multidisciplinar i divers possible; el suport de les associacions de veïns i comercials per estendre el Nadal als barris; la col·laboració de Via T, El Corte Inglés, Parc Central, Repsol i EMT; i l’extraordiària resposta de la ciutadania tarragonina, que ha demostrat que, com resava la campanya, és la veritable estrella del Nadal”.