Salta al contenuto principale

TARRAGONA PARTICIPA A L'ASSEMBLEA TÈCNICA DE LA XARXA DE CIUTATS AVE

Lunedì, 27 Novembre 2023
Font
Xarxa de Ciutats AVE

Toledo ha acollit l'última Assemblea de l'any de la Xarxa de Ciutats AVE per fer balanç 2023 i planificar el proper exercici 2024

El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona (PMTT) ha participat en la reunió tècnica i l'assemblea, els dies 22 i 23 de novembre 

Les 33 ciutats espanyoles, Tarragona entre elles, i les 2 comunitats autònomes (Andalusia i Castilla la Manxa) s'han reunit a Toledo per abordar les estratègies de promoció turística conjunta de les destinacions que estan connectades pel tren d’alta velocitat.

La Xarxa de Ciutats AVE ha renovat els seus càrrecs de gestió i la Secretaria Tècnica a Sevilla, ciutat que continuarà amb la presidència de la Xarxa 3 anys més, amb la seva Delegada de Turisme Angela Moreno com a presidenta i amb Juan José Domínguez com a secretari, més les vicepresidències de les ciutats de Valladolid, València, Madrid, Saragossa i Granada.

La Xarxa ha apostat per una promoció conjunta, totalment alineada amb l'ODS 11 (Desenvolupament d’Objectius de Turisme Sostenible de Nacions Unides): aconseguir que les ciutats siguin més inclusives, segures, resilients i sostenibles, amb un dels seus punts forts en l'ús d'un transport eficient, per la seva baixa contaminació davant del vehicle privat així com davant de l'avió, pel seu baix consum de recurs energètic, i en definitiva, per l'alternativa ecològica i energètica no només de cara al futur, sinó en el dia a dia.

El pla d'acció 2024, il·lusionant i compromès, inclou: promoció, gabinet de premsa, campanya en mitjans, nous continguts audiovisuals, nou pla de màrqueting en línia amb l'objectiu d'incrementar les RRSS i cohesió de totes les destinacions implicades, juntament amb companys de viatge com són Renfe, Turespaña, ETOA (European tourism association), CEAV (Confederació Espanyola d’Agències de Viatges) i nous partners per potenciar l'acció comercial que a part de fires, esdeveniments i workshops portarà formació a agents de viatges, webinars especialitzats als mercats emissors de llarga distància i la participació als fòrums que donin més visibilitat. S'ha marcat també com objectiu consolidar la Intel·ligència Turística i explorar noves possibilitats de la transformació digital.

El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona ha mantingut reunions amb Saragossa i Lleida per coordinar accions al 2024, com ara un viatge de premsa professional per promocionar les 3 destinacions, properes i unides pel tren d’alta velocitat, en les xarxes socials i mitjans de comunicació nacional. A més, el PMTT s'ha reunit amb la ciutat d’Antequera (Màlaga) per fer promoció conjunta d'ambdues ciutats ja que Renfe ha llançat un AVE directe del Camp de Tarragona a Antequera.

El tren d'alta velocitat com a mitjà per donar a conèixer Espanya és irreemplaçable i apropa a ciutats més petites o petites joies desconegudes per a la majoria amb el posicionament dels reclams més grans. Així Albacete, Alacant, Antequera, Barcelona, Calataiud, Castelló, Ciudad Real, Còrdova, Conca, Elx, Figueres, Granada, Lleó, Lleida, Loja, Madrid, Màlaga, Múrcia, Oriola, Ourense, Palència, Puertollano, Segòvia, Sevilla, Tarragona, Toledo, València, Valladolid, Villanueva de Córdoba, Villena, Zamora, Saragossa i la ciutat adherida Talavera de la Reina formen aquest club de producte de promoció conjunta per a Espanya i internacionalment amb avexperience.es com a espai on començar aquest il·lusionant viatge.