Vés al contingut

TARRAGONA TURISME I TÀRRACO VIVA ASPIREN A TRES PREMIS EUROPEUS DE PROMOCIÓ I ESTRATÈGIA TURÍSTICA

dimarts, 02 juny 2015
Font
PMTT

Tarragona participarà, del 3 al 6 de juny, al I Festival Européen de Rueil-Malmaison (França-àrea metropolitana de París) sobre turisme i estratègia. Aquest esdeveniment, únic a Europa, es presenta amb la voluntat d’esdevenir una eina de valoració de la promoció turística de les ciutats europees. En aquest context, cada país participant ha de seleccionar accions competitives de promoció turística d'una o dues ciutats.

Tarragona ha estat seleccionada a presentar-se al Festival Européen de Rueil-Malmaison a través de l’Agència Catalana de Turisme, en representació de CatalunyaEspanya, per la seva banda, ha triat Santiago de Compostela. El jurat del Festival decidirà la millor estratègia de comunicació turística, repartida en cinc categories.Tarragona aspira a guanyar-ne tres d’elles: A la millor estratègia d’esdeveniments (amb el festival Tàrraco Viva); a la millor gama de suports impresos (material gràfic de les publicacions); i a la millor web.

Durant el Festival Européen de Rueil-Malmaison, una delegació deTarragona (del Patronat de Turisme i del festival Tàrraco Viva) participarà en diferents workshops i fòrums turístics aportant a aquests la seva experiència en aquest camp, així com en una fira de gran públic.

El model turístic de Tarragona passa per convertir una ciutat històrica amb la ciutat que millor explica la seva història. Així, i per tal de reforçar l’estratègia d’aquest model, Tarragona Turisme genera i impulsa activitats pensades des dels propis monuments en comptes de plantejar els monuments com a espais històrics per a acollir activitats culturals. La cerca d’aquest objectiu va sumant, dia a dia, nous prescriptors i noves adhesions. Per exemple, Tarragona compta a hores d’ara amb quatre-centes famílies implicades a través dels grups de reconstrucció històrica, liderant aquest camp a Europa. D’altra banda, l’enfoc de comunicació manté aquesta línia i criteri, i les reconstruccions històriques són el fil argumental de tota la publicitat, publicacions i web que edita Tarragona Turisme.

Al Festival Européen de Rueil-Malmaison es presenten 21 països i un total de 28 ciutats europees, d’entre les que destaquen Tallinn,CracòviaBratislavaSantiago de CompostelaPortoÈvoraSant PetersburgSaint TropezZagrebVilnius o Kaunas, entre moltes altres ciutats a nivell turístic.