Vés al contingut

SURT A LICITACIÓ LA CREACIÓ DE MIRADORS TURÍSTICS DIGITALS A TARRAGONA

dimarts, 16 juliol 2024
Font
Ajuntament de Tarragona

El projecte té un pressupost de 45.000 euros i està finançat pels Fons Europeus Next Generation

Aquest dilluns 15 de juliol ha sortit a licitació el contracte per a crear miradors turístics digitals a Tarragona. L’objectiu concret és la creació d’un espai digital unificat, el qual englobi la localització de diferents espais patrimonials i naturals de la ciutat de Tarragona en un mapa interactiu per tal de dinamitzar i millorar l’experiència turística.

L’Ajuntament de Tarragona, en base al Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) contempla desenvolupar les accions i l’estratègia per aconseguir posicionar Tarragona com a destinació referent en turisme sostenible.

Tarragona afronta el futur amb el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació “Tarragona, entre el blau i el verd”, un projecte finançat pels Fons Europeus Next Generation en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Aquesta iniciativa aposta per un turisme verd i sostenible, per una millora de l’eficiència energètica, per la transició digital i per la competitivitat en el camí per donar compliment als Objectius de Desenvolupament Sostenible. I ho fa creant propostes de turisme sostenible a la ciutat de Tarragona que complementin i diversifiquin l'oferta de la destinació, però que també millorin l'experiència que s’emporta el visitant.

Amb l’objectiu de donar acompliment als requisits del PSTD i desenvolupar les accions previstes al Pla, el projecte per a la creació de miradors digitals de la ciutat de Tarragona és necessari i està englobat dins l’eix programàtic de transició digital.

L’objecte del contracte es correspon amb els servei de digitalització dels recursos turístics de Tarragona a través de URL’s de realitat augmentada mitjançant fotografia 360º d’alta qualitat, creant una recreació virtual per a entorns naturals i visites virtuals d’interior. S’incorporaran diferents llocs emblemàtics del litoral i associats a l’anella verda creant panoràmiques de 360º i la digitalització de diferents trajectes.

La consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan, ha assegurat que “aquest projecte servirà per aconseguir que l’experiència que viu el nostre visitant sigui encara més positiva del que ja és”. Afegeix que “les fotografies de 360º i la digitalització de rutes són una oferta més per als turistes i una manera sostenible de conèixer el més interessant que té la nostra ciutat. Aquest projecte digital suma un reclam clau per a convèncer a tot aquell que es plantegi venir a visitar-nos. És com un catàleg virtual del que trobarà si ve a Tarragona i fent-ho sempre des d’una vessant respectuosa i sostenible”.