Vés al contingut

L’AGENDA DE LA TÀRRACO ROMANA TANCA EL PRIMER ANY AMB 160 VISITES DIÀRIES

dijous, 12 juliol 2012
Font
PMTT

L’Agenda, finançada pel Pla de Competitivitat Turística de la Tàrraco Romana, ha rebut més de 34.824 visites des de la seva posada en marxa, amb 145.500 pàgines mirades


L’Agenda de la Tàrraco Romana ha rebut en el seu primer any de vida un total de 34.824 visites, que han consultat 145.500 pàgines. En el moment de fer el primer balanç, l’Agenda havia rebut una mitjana de 160 visites diàries, amb un increment del cent per cent de les consultes en el segon semestre respecte el primer. Aquestes xifres a l’engròs indiquen que l’Agenda de la Tàrraco Romana està plenament consolidada, i que cada dia guanya nous adeptes.

La presidenta del Pla de Competitivitat de la Tàrraco Romana, Patricia Anton, ha remarcat el fet que “el percentatge de fidelització de la web ja sigui del 41,33 per cent, i la mitjana d’estada a la web arribi als 3,26 minuts per usuari”. En aquest sentit, val a dir que de les visites realitzades per part d’usuaris de l’estat, una mica més de la meitat (54%) provenen de les comarques de Tarragona, seguides de les consultes de la demarcació de Barcelona (26,3%) i un 7% de la Comunitat de Madrid. També cal destacar que set de cada cent visites provenen de l’estranger, majoritàriament d’Alemanya, França, Rússia, els Estats Units i Holanda.

En aquest sentit, cal recordar que el passat mes de setembre es va posar en marxa la versió en castellà de l’Agenda i es manté, en fase de proves, les d’anglès i francès.

Aquest primer balanç també ha permès valorar el paper transcendental de les xarxes socials, especialment Facebook i Twitter. Prop del 70% dels visitants de l’Agenda hi arriben a través d’aquests dos canals. Actualment estan vinculades a l’Agenda de la Tàrraco Romana el perfil de Facebook de l’Agenda, amb més de 1.900 amistats; el perfil de Facebook del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona (PMTT), amb 5.050 amistats; i altres pàgines a Facebook del PMTT en català, castellà, anglès i francès. El Twitter de l’Agenda @AgendaTarraco compta a hores d’ara amb més de 140 seguidors; i el Twitter del PMTT @TGNturisme amb prop de 2.000 seguidors.

“El gran objectiu –diu Patricia Antón– és que l’Agenda de la Tàrraco Romana acabi esdevenint la gran agenda de consulta de totes les activitats que es fan a Tarragona”. En aquesta línia, des de principis d’octubre l’Agenda també es pot consultar a les sis pantalles tàctils ubicades en punts estratègics de la ciutat (Rambla Nova, Estació de Renfe, Plaça de la Font, Antiga Audiència i Serrallo), i durant el segon semestre també s’ha incorporat a les noves webs del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona i de la Capitalitat Cultural de Tarragona 2012.
A més, l’Agenda també es pot consultar des de diverses webs d’empreses hoteleres i turístiques, al portal de venda d’entrades TarracoTicket, i actualment s’està treballant per incloure-la a la web de l’Ajuntament de Tarragona, així com als portals de l’Ajuntament de Constantí i d’Altafulla Turisme.

Tarragona, 12 de juliol 2012