Aller au contenu principal

LES II JORNADES COMERÇ I TURISME PRESENTEN IDEES INNOVADORES PER IMPULSAR AQUESTS SECTORS A LES CIUTATS

Mardi, 17 novembre 2020
Font
Ajuntament de Tarragona

L’Ajuntament de Tarragona valora molt positivament la realització de l’esdeveniment, que va congregar virtualment una quarantena de persones

Ahir dilluns 16 de novembre van tenir lloc les II Jornades Comerç i Turisme a la plataforma Zoom en format webinar, en el marc dels actes per celebrar els 20 anys de Tàrraco Patrimoni Mundial i organitzades per la conselleria de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona en col·laboració amb Tarragona Impulsa i el Patronat Municipal de Turisme. La jornada va comptar amb l’assistència d’una quarantena de persones, fet que l’organització valora molt positivament de cara a organitzar-ne una tercera edició, en format presencial si la situació sanitària ho permet. Durant la sessió es van poder escoltar i veure projectes de Granada, Barcelona i La Sénia, iniciatives innovadores d’èxit per a l’impuls del comerç i el turisme a les ciutats.

Tres casos innovadors d’èxit

La jornada començava amb la ciutat de Granada. Els ponents Ángel González, tècnic de Turisme de l'Ajuntament de Granada, i Cecilio Puertas Herrera, gestor cultural i director de l'Escuela Social de Fotografía La Ampliadora, van exposar el projecte de participació ciutadana Albaicín 25, sorgit del XXVè aniversari de la declaració del barri d’Albaicín com a Patrimoni Mundial per la UNESCO. En aquest projecte hi van participar entitats, empreses, comerciants, escolars i també ciutadans que, amb l’ajuda de l’estudi de fotografia La Ampliadora, van ser protagonistes d’una campanya ciutadana als mupis instal·lats al centre de Granada.

Des de Barcelona, Eva Camins, responsable de Turisme de Compres a Barcelona Turisme, i Julián Sañudo, de Sañudo Artesania en Cuir, van presentar el projecte Barcelona Genuine Shops, una iniciativa que vol posar en valor el comerç tradicional de Barcelona a través d’unes rutes guiades per les botigues més singulars de la ciutat. Julián Sañudo va exposar la realitat del seu negoci i com s’ha adaptat als nous serveis que demana la societat actual (tallers, mostres o show rooms, entre d’altres).

Per últim, des de La Sénia, Jaisiel Madrid Sánchez, digital manager a Living Lab S, va explicar els treballs del clúster tecnològic CENFIM  i el projecte d’interiorisme Living Lab, un projecte on hi col·laboren desenes d’empreses dedicades a l’interiorisme, el mobiliari, la decoració, etc. per adaptar els espais interiors dels hotels a les demandes dels nous turistes, que busquen autenticitat, comoditat i qualitat.

La jornada es pot recuperar a: https://youtu.be/Z44RWjQxBRQ