ENTRA EN FUNCIONAMENT TÀRRACO TICKET, LA NOVA CENTRAL DE RESERVES DE TARRAGONA
El servei permet, des de qualsevol terminal amb connexió a Internet, consultar l’agenda i treure entrades de tots els equipaments culturals i espectacles gestionats per l’Ajuntament
Tàrraco Ticket (www.tarracoticket.cat) és un nou canal de venda d’entrades a equipaments culturals i espectacles gestionats per l’Ajuntament de Tarragona, és a dir, Casa Castellarnau, Casa Canals, Muralles, Circ, Amfiteatre, Fòrum de la Colònia, Teatre Metropol, Camp de Mart, i Palau Firal i de Congressos, entre d’altres. La regidora de Comerç i Turisme i presidenta del Pla de Competitivitat Turística de la Tàrraco Romana, Patrícia Anton, considera que la posada en marxa del Tàrraco Ticket suposa “un nou pas endavant en el camí cap a l’excel•lència turística i de serveis”.
El Tàrraco Ticket, que és una inversió del Pla de Competitivitat Turística (PCT) de la Tàrraco Romana, s’afegeix als canals habituals de distribució d’entrades com són les taquilles dels diferents equipaments i els punts d’informació del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona. Anton ha afegit “es tracta d’una solució integral per la gestió, control i validació de les entrades als recintes i espectacles que potenciarà la projecció i difusió del patrimoni cultural de Tarragona”.
L’usuari podrà triar, on-line, l’equipament que vol visitar o l’espectacle al què vol anar, podrà fer el pagament i haurà d’imprimir-se l’entrada. El tiquet tindrà un codi de barres que serà validat a l’entrada de l’equipament o de l’espectacle per mitjà d’una pistola sense fils. Entre els avantatges del Tàrraco Ticket hi ha el fet que permetrà generar abonaments, invitacions, acreditacions o ofertes sobre les entrades venudes, i fins i tot reservar entrades numerades i zones de preus, segons el tipus d’espectacle.
Val a dir també que el control d’accessos i venda d’entrades estarà supervisat telemàticament des de la central, i d’aquesta manera es podrà conèixer, en temps real, l’aforament dels diferents recintes. A més, aquest nou sistema incorpora una base de dades que esdevindrà una excel•lent eina a l’hora de millorar els fluxos o les ofertes dels espectacles i les visites que es programin. Tàrraco Ticket oferirà també un espai virtual on els usuaris podran fer consultes relacionades amb els recintes monumentals i on podran accedir a la programació municipal.
La nova central de reserves s’estrenarà demà amb l’espectacle ‘Drag Queens & Drag King’ i amb la voluntat de posar a prova tant el programa informàtic com l’equip humà que l’ha d’utilitzar a les taquilles i entrades dels equipaments culturals. En els propers dies, també es podran reservar les entrades per a l’acte inaugural del 25 de febrer de Tarragona com a capital catalana de la cultura 2012.
El cost de la primera fase del Tàrraco Ticket és de 77.500€ (45.500 de software i 32.000 de hardware). El software, la part més important del projecte, ha estat desenvolupat des de Tarragona per German Biosca. Pel que fa a la segona fase del projecte, aquesta suposarà un canvi absolut en la gestió, la distribució i la comercialització de les entrades. Amb la seva posada en marxa es podran trobar tot tipus de serveis relacionats amb el turisme i els punts de venda s’estendran.
Adjuntem fotografia de Mauri Fernandez de la roda de premsa de presentació d’aquest matí.
Tarragona, 14 de febrer de 2012