Vés al contingut

TARRAGONA, DISTINGIDA AMB EL SEGELL DE TURISME FAMILIAR

dimarts, 12 febrer 2019
Font
Ajuntament de Tarragona

La Federació Espanyola de Famílies Nombroses reconeix la tasca de la ciutat com a destinació dels viatges familiars

La Federació Espanyola de Famílies Nombroses (FEFN) ha distingit amb el Segell de Turisme Familiar la ciutat de Tarragona per la seva aposta pel turisme familiar, tant en programes especialment dissenyats per a les visites turístiques de les famílies, com en espais i equipaments. La distinció s’ha realitzat aquest matí en una roda de premsa que ha comptat amb la presència del conseller de Presidència, José Luis Martín; la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Inmaculada Rodríguez, i la representant de l'Associació de Famílies Nombroses de Catalunya, Emilia Tarifa, en representació de la FEFN.

El conseller de Presidència, José Luis Martín, ha volgut destacar el valor del segell tant per l’impuls que suposa en l’estratègia i la tasca del Patronat Municipal de Turisme per posicionar Tarragona com a destinació de turisme familiar (que representa gairebé la meitat de turistes que rep Tarragona); com per les accions que des de l’Ajuntament s’han dut a terme “per fer de Tarragona una ciutat més còmoda i atractiva per a les famílies, que es plasma en una inversió municipal de 700.000 € per millorar els 21 parcs de la ciutat”.

Per la seva banda, la presidenta de l’Associació de Famílies Nombroses de Catalunya, Emília Tarifa, ha mostrat la seva satisfacció per la incorporació de la ciutat al Segell Turisme Familiar i ha destacat que “Tarragona compta amb una estratègia turística i una oferta d’activitats d’oci i cultura, equipaments, allotjaments, restaurants i sistemes de tarifes clarament enfocades al turisme familiar, la qual cosa ha fet que, després de l’anàlisi documental realitzada, s’hagi arribat a la conclusió que compleix amb escreix els requisits de l’estàndard de Destinacions del Sistema de Certificació del Segell Turisme Familiar”. “Amb la certificació, a més, té l’oportunitat de millorar i aprofundir en aquesta estratègia”, ha conclòs.

Finalment, la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Inma Rodríguez, ha fet èmfasi en el treball realitzat per “orientar l’oferta turística de la ciutat a les famílies i incorporar-hi programacions especialment pensades per a elles, com ara el festival Minipop, Amfiteatrvm o l’aplicació de realitat augmentada Imageen”, a la vegada que ha destacat els beneficis per a la ciutat d’aquest segell, ja que “no només reforça el posicionament de Tarragona i n’avala l’estratègia turística, sinó també ens permet accedir a estudis i dades molt rellevants sobre turisme familiar i ens ofereix assessorament i recomanacions per millorar l’oferta turística, els equipaments i la comunicació adreçada a les famílies”.

Desena destinació espanyola avalada amb el Segell
Tarragona és el 10è lloc avalat amb el Segell de Turisme Familiar, sumant-se a les Palmes de Gran Canària, Peníscola, Mojácar, Eivissa, Toledo, Segòvia, Alcossebre, Vall d'Aran i Comarca de la Foia d'Osca; i juntament amb Toledo, Segòvia i Eivissa es converteix en la quarta ciutat Patrimoni de la Humanitat avalada.
 
No és el primer Segell de Turisme Familiar que es rep a Tarragona, ja que la Catedral ja l’ostenta des del 2014. A més, a la província, hi ha 9 Segells de Turisme Familiar, entre ells el del Parador de Turisme de Tortosa, CaixaForum Tarragona i el Jardí Botànic Parc Samà.
 
La FEFN localitza i promociona les empreses, entitats o destinacions turístiques que estiguin orientades a les famílies una vegada que s'ha comprovat que compleixen els requisits per ser considerats de Turisme Familiar. D'aquesta manera es genera una major oferta de turisme orientada a famílies, i de major qualitat.