TARRAGONA GASTRONÒMICA TANCA LES “I JORNADES DEL PEIX BLAU” AMB UN BALANÇ POSITIU I 3.500 MENÚS SERVITS
Tarragona Gastronòmica, la federació que agrupa les tres grans associacions de restaurants de la ciutat (ARPA, TarracoGust i ARCS), ha tancat les ‘I Jornades del peix blau’ amb un balanç positiu i uns 3.500 menús servits.
L’experiència, segons destaquen els organitzadors, ha servit per posicionar el peix blau, que la gent s’adonés de les moltes varietats que existeixen i, sobretot, de les enormes possibilitats que pot tenir aquesta cuina de cara al mercat.
Durant 15 dies, aproximadament, els clients que s’han acostat a tastar el menú degustació del peix blau han pogut gaudir de plats tant diferents com un sorell soasado amb albergínia, tofu, gingebre i salsa teriyaki; un cremós de formatge blau amb peix blau fumat; un tàrtar de tonyina i anguila fumada amb torrada de pa negre i amanida de tomàquet confitat i formatge Payoyo; un arròs d’ortigues amb xapadillo; o un iogurt de sardina amb recula, algues i cirera, entre molts d’altres. En aquest sentit, cal destacar el nivell dels plats presentats als menús i la varietat de cuina que el client ha pogut assaborir durant les jornades.
Rosana Gil, del Restaurant Manolo, ha valorat la iniciativa “molt positivament. Nosaltres hem fet uns 170 menús, i el que més ha sorprès als clients ha estat precisament la quantitat i varietat de peix blau que podien tastar. Particularment estem gratament sorpresos”.
Per la seva banda, Ramon Martí, del Llagut, ha puntualitzat que “les nits dels divendres i dissabtes han estat els serveis que més menús s'han servit, pràcticament un 60 per cent, mentre que els dissabtes i diumenges al migdia només s'han servit un 10% dels menús, donat que són serveis en què s’acostuma a reservar taula amb antelació i no venien expressament pel menú”.
La regidora de Comerç i Turisme, Patrícia Anton, ha agraït l’esforç dels restaurants participants i ha dit que “per recollir fruits, abans s’ha de sembrar. Per això –ha afegit– iniciatives com aquesta serveixen tant per promocionar els productes locals de qualitat, com és el cas del peix blau, com per donar a conèixer les extraordinàries cuines que tenim a Tarragona. Estic segura que durant les jornades molts han descobert nous temples gastronòmics”.
Foto: Pere Toda.
Tarragona, 28 de juny 2012