TARRAGONA ES PROMOCIONA AMB UN ‘PRESS TRIP’ AMB PERIODISTES I INFLUENCIADORS XINESOS
El grup ha visitat la ciutat en una acció conjunta de Tarragona Turisme amb l’Oficina Espanyola de Turisme a Xina-Canton i el Centre de Promoció Turística d’Àsia-Pacífic
Durant el passat cap de setmana, el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona (PMTT) va acompanyar un grup de periodistes de viatges i key opinion leaders (KOL) procedent de la Xina, convidats per l’Oficina Espanyola de Turisme a Xina-Canton i el Centre de Promoció Turística de la Generalitat a Àsia-Pacífic, en el marc d’un circuit per ciutats espanyoles que continuarà a Còrdova, Sevilla i Salamanca.
El grup va poder gaudir del conjunt arqueològic de Tàrraco declarat Patrimoni de la Humanitat, amb la visita al Passeig Arqueològic-Muralles, el Pretori-Circ i l’Amfiteatre; i també del màpping de Tàrraco a la Volta del Pallol. Altres indrets visitats van ser el Serrallo i el local de la Colla Jove dels Xiquets de Tarragona, on van poder viure en primera persona l’experiència castellera.
Els press trips, fam trips i blog trips són una de les principals eines del PMTT per donar a conèixer Tarragona a l’exterior. Juntament amb les oficines espanyoles de turisme, els centres de promoció turística de la Generalitat de Catalunya a l’estranger i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, la ciutat ja n’ha acollit més d’una dotzena enguany, que han portat professionals i influenciadors de països com ara Brasil, Israel o Estònia.
Per a Tarragona, el xinès és un mercat emissor en creixement, que vol captar sobretot amb la visita de periodistes i bloggers especialitzats, juntament amb diferents organismes de gestió turística. També amb el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya, que en l’assemblea celebrada el passat 3 i 4 de març a Còrdova, va fixar les línies que impulsaran la promoció internacional del Grup a Europa, Amèrica i Àsia, especialment al mercat xinès.
El xinès és el principal mercat emissor del món, amb 150 milions de turistes anuals que viatgen a destinacions fora del país asiàtic. La cultura, la gastronomia, les compres, els esdeveniments esportius i els viatges d’incentius són els productes més populars entre els turistes xinesos.