Skip to main content

EL GRUP DE CIUTATS PATRIMONI DE LA HUMANITAT IMPULSA NOVES ESTRATÈGIES PER A LA REACTIVACIÓ DEL TURISME CULTURAL I PATRIMONIAL

Wednesday, 14 October 2020
Font
Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat

La presidenta del Patronat  Municipal de Turisme de Tarragona, Cinta Pastó, ha participat a la Comissió de Turisme del Grup, que s’ha celebrat aquest dimarts de forma telemàtica

Aquest dimarts 13 d’octubre s'ha reunit de forma telemàtica la Comissió de Turisme del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, formada pels regidors de Turisme de les 15 ciutats, en la qual s'han presentat les conclusions de la III Fase de l'Observatori Turístic del Grup, un estudi finançat per la Secretaria d'Estat de Turisme des de 2018 i que té com a finalitat analitzar cada any les dades de viatgers en aquestes destinacions per optimitzar i adaptar la promoció turística i campanyes estratègiques. A la reunió, hi ha participat la consellera i presidenta del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Cinta Pastó.

L'Observatori presentat aquest dimarts ha estat realitzat per la consultora Braintrust entre els mesos de març a juny amb l'objectiu de comprendre millor l'impacte de la crisi i identificar oportunitats. Segons el president del Grup i alcalde d'Eivissa, Rafael  Ruiz: "les dades de l'Observatori Turístic confirmen que s'obren noves oportunitats per a les Ciutats Patrimoni, que ara mateix som capdavanteres de la reactivació d'esdeveniments culturals amb totes les mesures de seguretat i en escenaris monumentals. El repte que tenim ara és que totes les persones que tinguin intenció de viatjar sàpiguen que les nostres ciutats són destinacions segures".

Segons l'informe presentat per la consultora Braintrust davant la Comissió de Turisme de Grup, gairebé el 31% dels enquestats declarava la seva intenció de visitar alguna de les ciutats del Grup en els 6 mesos següents i en molts casos es tractava de persones que ja les havien visitat anteriorment. De la mateixa manera, el 50% dels enquestats manifestava que, arran de la pandèmia, les ciutats del Grup són destinacions d'interès i més aptes per a la visita.

Els resultats de l'Observatori reflecteixen a més que els viatgers en l'era post COVID-19 aposten per nous atributs clau, com són la seguretat, la higiene o la privacitat i passen a ser més rellevants el patrimoni, la cultura, la sostenibilitat i la natura, juntament a la relaxació, la gastronomia o les compres.

La mateixa consultora elaborarà un pla estratègic per a la reactivació del turisme cultural i patrimonial, tenint en compte factors com una segona onada de la COVID-19 a tot Europa, la gran incertesa sobre l'impacte socioeconòmic global i els escenaris de recuperació, així com la impredictibilitat sobre la durada i l'impacte de la crisi. Els principals objectius del nou estudi, que es presentarà a finals de l'any, consisteixen a analitzar totes les fonts turístiques disponibles per realitzar una anàlisi exhaustiva de totes les dades relacionades amb el turisme cultural i patrimonial, calculant l'impacte esperat de l'afluència de viatgers a les ciutats que componen el Grup i els escenaris previsibles de recuperació. Tot aquest treball compta amb la participació d'experts de les ciutats, des de regidors a tècnics de les oficines de turisme i empreses turístiques, incloent una investigació quantitativa i qualitativa, a més de tallers de treball per a la implementació dels resultats en les 15 ciutats.

A la reunió també s'ha treballat en l'esborrany de Pla Operatiu de Turisme per al 2021 que es presentarà a l'Assemblea d’Alcaldes del Grup a Úbeda, dissabte que ve, i que serà obert, flexible i adaptable a l'evolució sanitària canviant dels mercats emissors i a les indicacions tant de Turespaña com de el Pla Estratègic en marxa.