Vés al contingut

TARRAGONA, PRESENT A LA WORLD TRAVEL MARKET DE LONDRES

dilluns, 13 novembre 2017
Font
Ajuntament de Tarragona

- Presència a les fires internacionals de turisme més importants com FITUR a Madrid, Fira dels Museus de Frankfurt (Alemanya), JATA (Japó), Saló del Turisme de París (França), Reisen d'Hamburg (Alemanya), Salon des Vacances (Brussel·les), Fira Vakantiebeurs d'Utrecht (Països Baixos), ITB de Berlín (Alemanya), World Travel Market de Sao Paulo (Brasil), Món Abreu de Lisboa (Portugal), Museumfest de Franfkurt (Alemanya), JATA de Tòquio, ITB de Singapur -del 25 al 27 d'octubre- i la CTEM China International Travel Markt Xangai -del 17 al 22 de novembre-.
- Participació en Jornades Professionals de Turespaña per a presentació de les ciutats a operadors turístics i agents estrangers del Regne Unit a Mèrida, al març, i de la Xina (sector congressos) al maig a Madrid.
- Presentacions institucionals i tècniques de les 15 ciutats en mercats d'origen: Bucarest (Romania), el 21 de febrer; Lima (Perú) amb Paradors, el 28 de febrer; Buenos Aires (Argentina) amb Paradors, el 2 de març; Bruges (Bèlgica), el 4 de maig; Roma (Itàlia), el 10 de maig; Londres (Regne Unit) amb Paradors, el 20 de Juny; i Varsòvia, 22 de setembre.
- També s'ha realitzat una important promoció en el mercat nacional a Barcelona (Hospital de Sant Pau), el 13 de juny, amb Madrid Destino.
- Viatges de familiarització per a periodistes i operadors turístics dels Estats Units, Noruega, Suècia, Hongria i França, en col·laboració amb les Oficines de Turisme d'Espanya en aquests països, per tal que coneguin de primera mà aquestes ciutats per a la seva prescripció com a destinacions preferents.
- A l'àrea de Comunicació s'han fet campanyes publicitàries en mitjans nacionals (suplements de viatges, revistes especialitzades i portals web de turisme) i al juliol s'ha llançat al mercat la nova guia Ciutats Patrimoni amb el prestigiós segell de GeoPlaneta. A destacar que RTVE segueix gravant la segona fase de la sèrie en 4K, sobre les 15 Ciutats Patrimoni, i la segona fase amb els capítols de Càceres, Salamanca, Toledo i Mérida s'emetrà a partir del 19 de novembre.

El mercat britànic
L'any 2016 van visitar Espanya 17,7 milions de turistes britànics, el que representa el 23,5% del total de turistes rebuts, sent Regne Unit el principal mercat emissor, posició que també ocupa en el rànquing de despesa total (16.103.000 de euros) i de pernoctacions hoteleres (57.600.000). A Tarragona, el mercat britànic va ser el 2016 el segon mercat emissor internacional més important després de França en pernoctacions hoteleres i el quart en pernotacions a càmpings, per darrere de França, Alemanya i Holanda.